poster

Johnny zajmuje się rodzinną farmą na prowincji w Północnej Anglii z dala od miasta. Ciężką, fizyczną pracę odreagowuje upijaniem się w lokalnym pubie i przypadkowym seksem. Kiedy na farmę przyjeżdża przystojny imigrant z Rumunii, Johnny odkrywa w sobie uczucia, których wcześniej nie znał. Wspólna praca na pastwiskach zbliża ich do siebie i daje Johnny'emu nadzieję na zmiany.

„Piękny kraj” to porównywany do „Tajemnicy Brokeback Mountain” film nagrodzony w Sundance za najlepszą reżyserię. W Polsce pokazywany na festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty w sekcji "Odkrycia".

Zwiastun

KINA

FESTIWALE I NAGRODY

Sundance Film Festival - Najlepsza Reżyseria

Berlinale - Männer Jury Award - Najlepszy Film

Teddy Awards - Najlepszy Film (nominacja)

Edinburgh International Film Festival - Najlepszy Film

Frameline San Francisco International LGBTQ Film Festival - Najlepszy Film (nagroda publiczności)

T-Mobile Nowe Horyzonty - sekcja "Odkrycia"

REŻYSER O FILMIE

„Dorastając na odległych wzgórzach Pennine w zachodnim Yorkshire miałem obsesję na punkcie tego jałowego krajobrazu oraz ludzi, którzy w nim żyją i próbują utrzymać się z kilku akrów niewzruszonej ziemi. Przez całe dzieciństwo nie zdawałem sobie jednak sprawy z niezwykłego wpływu, jaki ma ona na ludzi, którzy tak ciężko na niej pracują. Stało się to dla mnie jasne dopiero, kiedy opuściłem Yorkshire i zacząłem studiować aktorstwo w Londynie. Wieloletnia izolacja na dalekiej prowincji sprawiła, że zacząłem zastanawiać się, co jeszcze świat może mi zaoferować. W tym filmie próbuję zobaczyć jak mogłoby wyglądać moje życie, gdybym został w miejscu mojego urodzenia, gdybym tam pracował i gdybym spotkał tam kogoś ważnego.

Centralną postacią „Pięknego kraju” jest Johnny, który musiał zamknąć się na swoje emocje, żeby ratować rodzinną farmę. Dopiero przyjazd Gheorghe, rumuńskiego imigranta, wywrócił mu świat do góry nogami. Chciałem pokazać szczerą i silną historię miłosną, uchwycić zarówno uczucie strachu jak i radości, które płyną z nowych perspektyw. Chciałem zobaczyć jak Johnny i Gehorghe zakochują się w sobie, sprawdzając czy poradzą sobie z różnicami, które ich dzielą. Moim celem było eksplorowanie tych momentów, w których dwójka ludzi zaczyna się angażować wskazując też ich własne, indywidualne problemy. Homo czy heteroseksualni – wszyscy wiemy jak to jest się zakochać i jak ciężkie to bywa w trudnych warunkach." - Francis Lee, reżyser i scenarzysta