Sebastian

Image:

Mieszka w Londynie, pracuje w wydawnictwie i pisze swoją pierwszą książkę. Ma na imię Max, ale nocami przedstawia się jako Sebastian. Umawia się na seks za pieniądze i sam staje się bohaterem swojej powieści. Zanurzając się w intymność i wyzwania tej podwójnej rzeczywistości, musi zmierzyć się z pytaniami o własną tożsamość i ambicje. A także o granice w relacjach międzyludzkich.

To subtelne, ale odważne podejście do tematyki queerowej pokazuje zmagania bohatera z unikalnej perspektywy. „Sebastian” to przejmująca historia o akceptacji i odkrywaniu siebie, z głębokim portretem postaci i autentycznym spojrzeniem na queerową rzeczywistość.

Recenzje

Reżyser Mikko Mäkelä (autor głośnego filmu DOM NAD JEZIOREM – 2018) tworzy film zmysłowy, ale też przepełniony zagubieniem, samotnością i egzystencjalnym bólem bohatera. W drugoplanowej roli zobaczymy znakomitego Jonathana Hyde’a, który wnosi do dramaturgii bliskość i nadzieję udowadniając, że wbrew surowym wyrokom współczesności, została nam jeszcze szansa na budowanie głębokich i bezwarunkowych relacji‍.

Dorota Reksińska / British Film Festival

 

Historia o transgresyjnej i wyzwalającej sile seksualności oraz samopoznania.

Basil Tsiokos / Sundance Film Festival

 

Historia przyciąga widza dzięki pełnej pasji kreacji Mollici jako Maxa, pokazując wzloty i upadki związane z pogonią za sławą, zmaganiem się z odrzuceniem i ryzykiem zdemaskowania, gdy intymne spotkania z nieznajomymi stają się materiałem do jego przyszłego bestsellera. Mäkelä w zbliżeniach na twarz Maxa uchwyca ulotne momenty niepokoju, pożądania, bólu i namiętności, towarzyszące niejednoznacznym relacjom, w których obcy oceniają się wzajemnie, by w końcu oddać się sobie nawzajem. Pomimo mrocznej estetyki filmu, jest w nim coś krzepiącego – szczególnie w akcie życzliwości nieznajomego, który chce przeczytać twoje słowa, oraz w sile, jaka płynie z posiadania własnych historii i ich opowiedzenia.

Monica Castillo / RogerEbert.com